CZAS |
FORMA AKTYWNOŚCI |
0600-0745 |
Schodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w kąciku książki, praca indywidualna, itp. |
0745-0810 |
Krąg zmysłów – zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz procesów poznawczych. |
0810-0820 |
Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe ze śpiewem |
0820-0830 |
Czynności higieniczne, przygotowanie do śniadania, pełnienie dyżurów. |
0830-0900 |
Śniadanie |
0900-1000 |
Zajęcia dydaktyczne realizowane na podstawie wybranego programu wychowania przedszkolnego, wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwojowych z uwzględnieniem stopnia trudności dostosowanego do indywidualnych możliwości dzieci i wieku. |
1000-1010 |
Czynności higieniczne, przygotowanie do drugiego śniadania. |
1010-1020 |
Drugie śniadanie |
1020-1035 |
Przygotowanie do wyjścia do ogrodu. |
1035-1135 |
Aktywność ruchowa w ogrodzie, spacery, obserwacje. |
1135-1145 |
Powrót z ogrodu. W szatni – czynności samoobsługowe. |
1145-1200 |
Czynności higieniczne oraz przygotowanie do obiadu. |
1200-1230 |
Obiad |
1230-1245 |
Relaks poobiedni – kwadrans na słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek, wybranych pozycji z literatury dziecięcej. |
1245-1420 |
Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, aktywność plastyczna, zabawy ruchowe. |
1420-1430 |
Czynności higieniczne w łazience oraz przygotowanie do podwieczorku. |
1430-1445 |
Podwieczorek |
1445-1530 |
Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, praca indywidualna. |
1530-1700 |
Rozchodzenie się dzieci – praca indywidualna i zespołowa w zależności od potrzeb i możliwości dzieci; prace porządkowe w sali; zabawy w ogrodzie w zależności od pory roku. |